0

Android na BeagleBone Black

Jak już mamy w łapkach BeagleBone Black to trzeba zobaczyć co to może 😀

Może na przykład puścić Androida 4.2.2.

To lecimy…

Najpierw trzeba zdobyć dystrybucję. Andrew Henderson przygotował gotowca. Można go pobrać stąd: http://icculus.org/~hendersa/BBB_JB_Android_3_8_13.img.bz2
Plik bz2 ma ok. 700MB, rozpakowany plik .img będzie miał ok. 4GB – więc dobrze mieć trochę miejsca na dysku.

Jak mamy to rozpakowujemy:

Do nagrania Androida potrzebujemy kartę MicroSD o pojemności conajmniej 4GB.
Teraz trzeba się na chwilkę skupić – bo w razie pomyłki to w następnym kroku zaoramy któryś ze swoich dysków.
Czyli wkładamy kartę do komputera i musimy ustalić które to jest urządzenie.
Pod OSX w Terminalu klepiemy:

a pod Linuksem:

Kartę najłatwiej namierzyć po pojemności – bo to będzie 4GB albo 8GB – a dyski w kompach raczej mamy trochę większe.
Na pewno to nie będzie /dev/sda pod Linuksem czy /dev/disk0 pod OSX – to będzie któraś z dalszych literek 😀
W moim przypadku było to /dev/disk2.

Pod OSX musimy jeszcze odmontować kartę – diskutil list pokazał nam listę zamontowanych urządzeń, jeżeli teraz spróbujemy wywołać polecenie dd to dostaniemy dd: /dev/disk2: device or resource busy.
Odmontowujemy więc kartę:

No, to skoro wiemy co nagrać i gdzie nagrać przystępujemy do samego nagrywania:

Oczywiście Wy zamiast /dev/disk2 podajecie to co tam wynikło w poszukiwaniach.

Czekamy, i czekamy, i czekamy… 4GB będzie się chwilkę nagrywało.

Podłączamy kabelki i uruchamiamy BBB.

I już. 😀

Domyślnie jest ustawiona rozdzielczość 720×480 – to trochę mało jak na mój telewizor. Można to łatwo zmienić.

Wkładamy kartę z Androidem do komputera. Zamontuje się pierwsza partycja o nazwie boot.
Otwieramy do edycji plik uEnv.txt i szukamy w nim ciągu znaków: video=

Zamieniamy domyslne: video=720×480-16@60 np. na: video=1280×720-16@60 i uruchamiamy od nowa.
Teoretycznie maksymalną obsługiwaną rozdzielczością jest: video=1920×1080-16@24
U mnie właśnie w 1920×1080 wygląda najlepiej.

Odpala się i działa, o proszę:

Android_na_BBB_1

Jednak łba nie urywa – kursor myszki skacze, pojawianie się i znikanie aplikacji też się tnie.
Wygląda jakby działało zupełnie bez akceleracji grafiki ;( Czyli możemy odtrąbić 25% sukcesu.

Pogooglam czy ta dystrybucja na pewno ma SGX (czyli sterowniki do grafiki) i jeżeli nie
ma to trzeba będzie budować Androida od zera z http://arowboat.org co też może być fajnym tematem na posta 😀 Zobaczymy.

A:

Oczywiście Google Play Store nie działa – więc aplikacje
instalujemy szukając plików .apk w sieci bezpośrednio pod Androidem, ściągając je i instalując za pomocą OI File Managera.

Hardkorowcy mogą też zamontować drugą partycję z karty (najłatwiej pod Linuksem) i pliki .apk nagrywać do katalogu /media/rootfs
Instalujemy potem tak samo OI File Managerem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *